Expert achiziții publice

03.10.2025 - 12.11.2025 | Posted at: Oct. 3, 2025, 10:20 a.m.

ANUNȚ

 

Institutul de Biochimie – București al Academiei Române anunță scoaterea la concurs, în condițiile H.G. nr. 1.336/2022, a unui post de expert achiziții publice (studii sperioare)-post unic, pe perioadă nedeterminată la Compartimentul Plan Financiar Administrativ.

Actele necesare înscrierii la concurs sunt:

  • cerere de înscriere la concurs adresată Directorului institutului;
  • copia conformă cu originalul după certificatul de naștere și copia conformă cu originalul a actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, după caz;
  • copiile conforme cu originalul ale documentelor care să ateste nivelul studiilor (diploma de licență în domeniul științelor juridice, economice sau inginerești)) şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări în domeniul achizițiilor publice;
  • copia conformă cu originalul a carnetului de muncă și/sau, după caz, o adeverinţă (original) care să ateste vechimea în muncă, în meserie şi/sau în specialitatea studiilor;
  • cazierul judiciar în original sau o declaraţie pe propria răspundere [care, conform Art. 6 alin. (3) ale H.G. nr. 286/2011, este valabilă numai până la proba scrisă, ulterior fiind obligatoriu cazierul judiciar] că nu are antecedente penale care să-l facă incompatibil cu funcţia pentru care candidează;
  • adeverinţă medicală în original care să ateste starea de sănătate corespunzătoare eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate;
  • curriculum vitae format Europass în limba română (template-ul se va descărca de pe site-ul institutului biochim.ro/announcement-36).

Depunerea dosarelor de concurs se poate face în perioada 6 octombrie 2025 – 24 octombrie 2025, ora 14,00 la Contabilitate (camera 307, d-na Gabriela Zaheu – Inspector specialitate Resurse Umane grad I).

Cerințele postului de expert achiziții publice (studii sperioare)

  • Absolvent de studii superioare cu diplomă de licență în domeniul stiințelor inginerești, economice sau juridice;

  • Experiență practică și teoretică de minimum 3 ani în legislația de achiziții publice și în administrarea și utilizarea SICAP;

  • Operare PC (sistem operare Windows, pachet Office, utilizare Internet, poștă electronică);

  • Cunoașterea și aplicarea legislației în vigoare privind achizițiile publice;

  • Tehnici de analiză și prelucrare a datelor;

  • Tehnici de comunicare;

Pentru concursul de ocupare a postului cu nr. 54 din statul de personal, prin Decizie internă s-au aprobat:

TEMATICA concursului:

1. Procedurile de achiziții publice

  • Proceduri clasice de achiziții – licitația deschisă, licitația restrânsă, dialogul competitiv, negocierea cu/fără publicare prealabilă.
  • Achiziția directă – praguri, proceduri, documente justificative.
  • Atribuirea contractelor de achiziții publice – modalități de evaluare a ofertelor,criterii de atribuire, evaluarea capacității tehnice și financiare a ofertanților.
  • Documentația de atribuire – elaborarea documentației, clarificări, răspunsuri la solicitările de clarificări.

2. Contractele de achiziții publice

  • Conținutul și structura contractelor – clauze obligatorii, garanții, termene de livrare.
  • Modificarea contractelor în timpul execuției – condiții, limitări și proceduri.
  • Execuția și monitorizarea contractelor – verificarea conformității livrabilelor, plata și decontarea, soluționarea litigiilor.

3. Managementul riscurilor în achizițiile publice

  • Identificarea și evaluarea riscurilor – tipuri de riscuri, metodologii de evaluare.

4. Aspecte etice și de integritate în achizițiile publice

  • Conflictul de interese – definiții, proceduri de evitare, măsuri de remediere.
  • Transparența și corectitudinea – măsuri pentru asigurarea unei competiții loiale și a transparenței în procesul de achiziții.
  • Prevenirea și combaterea fraudei și corupției – instrumente și proceduri de

monitorizare și sancționare.

5. Instrumente electronice în achizițiile publice

  • SICAP (Sistem Informatic Colaborativ pentru Mediu Performant de Desfășurare al Achizițiilor Publice) – utilizarea platformei pentru publicarea anunțurilor, depunerea ofertelor și comunicarea cu operatorii economici.
  • e-Certis – instrument de verificare a documentelor de eligibilitate la nivel European

BIBLIOGRAFIA

  1. Legislație și reglementări specifice. Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificările și completările ulterioare; Monitorul Oficial al României nr.390/23.05.2016;
  2. Hotărârea Guvernului nr. 395/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziție publică/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice, cu modificările și completările ulterioare;
  3. Ordonanţă de urgenţă nr. 98 / 2017 privind funcţia de control ex ante al procesului de atribuire a contractelor/acordurilor-cadru de achiziţie publică, a contractelor/acordurilor-cadru sectoriale şi a contractelor de concesiune de lucrări şi concesiune de servicii, aprobată prin Legea nr.186/2018, cu modificările și completările ulterioare,
  4. Hotărârea nr.1330/2023 pentru modificarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanţă de urgenţă nr. 98 / 2017 privind funcţia de control ex ante al procesului de atribuire a contractelor/acordurilor-cadru de achiziţie publică, a contractelor/acordurilor-cadru sectoriale şi a contractelor de concesiune de lucrări şi concesiune de servicii, prevăzute în anexa nr.1 la Hotărârea guvernului nr.419/2018,
  5. Ordin președinte ANAP nr.1170/2021 privind aprobarea formularelor standard ale proceselor-verbale intermediare de evaluare aferente procedurilor de atribuirea contractelor/acordurilor cadru de achiziție publică a contractelor /acordurilor cadru sectoriale și a contractelor de concesiuni de lucrări și concesiune de servicii,
  6. Ordin președinte ANAP nr.1554/2023 privind aprobarea structurii și conținutului Documentației standard de atribuire a contractului de achiziție publică/sectorială de produse;
  7. Hotărârea Guvernului nr. 123 din 7 februarie 2002 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public - ANEXA nr. 1: Norme metodologice; Capitolul 1:
  8. ORDIN președintelui ANAP nr. 281/2016 privind stabilirea formularelor standard ale Programului anual al achiziţiilor publice şi Programului anual al achiziţiilor sectoriale;
  9. Legea nr. 101/2016 privind remediile și căile de atac în materie de atribuire a contractelor de achiziție publică, a contractelor sectoriale și a contractelor de concesiune de lucrări și concesiune de servicii, precum și pentru organizarea și funcționarea Consiliului Național pentru Soluționarea Contestațiilor;
  10. Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 1792/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanțarea și plata cheltuielilor instituțiilor publice, precum și organizarea, evidența și raportarea angajamentelor bugetare și legale, cu modificările și completările ulterioare;
  11. Ordonanţa de Urgenţă nr. 46/2018 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea

Oficiului Naţional pentru Achiziţii Centralizate;

Concursul va consta din 2 probe – proba scrisă și proba orală (interviul), care vor avea loc în ziua de 3 noiembrie 2025, respectiv 5 noiembrie 2025, începând cu ora 12,00, la sediul Institutului de Biochimie.

Concursul se va desfășura în următoarele etape:

  • Selecția dosarelor de concurs de către comisia de concurs: 27.10.2025;

  • Anunțarea rezultatelor selecției dosarelor de concurs: 28.10.2025;

  • Depunerea contestațiilor privitoare la dosarele de concurs: 29.10.2025;

  • Soluționarea și anunțarea rezultatelor soluționării contestațiilor la dosarele de concurs: 30.10.2025;

  • Desfășurarea probei scrise: 03.11.2025;

  • Corectarea lucrării și notarea probei scrise: 04.11.2025;

  • Susținerea și notarea probei orale: 05.11.2025;

  • Afișarea rezultatelor finale ale concursului: 06.11.2025;

  • Depunerea contestațiilor privitoare la rezultatele finale ale concursului: 07.11, 10.11.2025;

  • Soluționarea contestațiilor și anunțarea rezultatelor soluționării contestațiilor privitoare la rezultatele finale ale concursului: 11.11.2025.

D I R E C T O R,

Dr. Ștefana PETRESCU


CALENDARUL ACTIVITĂȚILOR CONCURSULUI CONSTITUIT DIN PROBĂ SCRISĂ ȘI INTERVIU (PROBĂ ORALĂ)

alcătuit în conformitate cu prevederile H.G. nr. 1.336/2022, pentru desfășurarea concursului de ocupare a unui post de expert achiziții publice (studii sperioare)-post unic, pe perioadă nedeterminată, la Compartimentul Plan Financiar Administrativ la Institutul de Biochimie al Academiei Române

Etapa concursului

Data desfășurării etapei

Afișarea anunțului la sediul institutului

03.10.2025

Perioada de depunere a dosarelor de concurs

06.10.2025 – 24.10.2025

Selecția dosarelor de concurs de către comisia de concurs

27.10.2025

Anunțarea rezultatelor selecției dosarelor de concurs

28.10.2025

Depunerea contestațiilor privitoare la selecția dosarelor de concurs

29.10.2025

Soluționarea și anunțarea rezultatelor soluționării contestațiilor privitoare la dosarele de concurs

30.10.2025

Desfășurarea probei scrise

03.11.2025

Corectarea lucrării și notarea probei scrise

04.11.2025

Susținerea și notarea interviului (probei orale)

05.11.2025

Afișarea rezultatelor finale ale concursului

06.11.2025

Depunerea contestațiilor privitoare la rezultatele finale ale concursului

07.11.2025, 10.11.2025

Soluționarea contestațiilor și anunțarea rezultatelor soluționării contestațiilor privitoare la rezultatele finale ale concursului

11.11.2025

Estimarea datei de începere a activității de către candidatul/candidații declarat/declarați “admis”/“admiși”

14.11.2025