Inspector de specialitate – Resurse umane gradul I

15.04.2025 - 02.06.2025 | Posted at: April 15, 2025, 4:22 p.m.

ANUNȚ

 

Institutul de Biochimie – București al Academiei Române anunță scoaterea la concurs, în condițiile H.G. nr. 1.336/2022, a unui post de Inspector de specialitate – Resurse umane gradul I, cu normă întreagă, pe durată nedeterminată, concurs ce se va desfășura între 15 aprilie 2025 - 2 iunie 2025, post având poziția 55 în statul de personal, la Compartimentul Plan-Financiar-Administrativ.

Actele necesare înscrierii la concurs sunt:

  • cerere de înscriere la concurs adresată Directorului institutului;
  • copia actului de identitate;
  • copiile certificate pentru conformitate ale documentelor care să ateste nivelul studiilor şi a Certificatului de calificare Resurse umane autorizat de Ministerul Muncii și Ministerul Educației; copiile certificate pentru conformitate ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări;
  • copia carnetului de muncă, conformă cu originalul, sau, după caz, o adeverinţă certificată pentru conformitate care să ateste vechimea în muncă, în meserie şi/sau în specialitatea studiilor;
  • adeverințe/documente din care să reiasă îndeplinirea cerinței privind experiența în domeniul resurselor umane de minimum 5 ani;
  • cazierul judiciar în original sau o declaraţie pe propria răspundere că nu are antecedente penale care să-l facă incompatibil cu funcţia pentru care candidează;
  • adeverinţă medicală în original care să ateste starea de sănătate corespunzătoare eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate;
  • curriculum vitae;
  • declarație pe proprie răspundere a candidatului că este de acord să păstreze confidențialitatea asupra tuturor informațiilor oferite de către unitate pe parcursul derulării concursului;
  • declarație de consimțământ privind prelucrarea datelor cu caracter personal.

CERINȚE PENTRU OCUPAREA POSTULUI (conform Fișei postului):

  • Studii superioare de lungă durată în domeniul: științe economice/ studii juridice/ științe sociale absolvite cu diplomă de licență;

  • Certificat de calificare inspector resurse umane autorizat de Ministerul Muncii și Ministerul Educației;

  • Experiență în domeniul resurselor umane de minimum 5 ani;

  • Cunoștințe solide de specialitate în domeniul managementului resurselor umane din instituțiile publice;

  • Cunoștințe Microsoft Office nivel avansat;

  • Cunoașterea limbii engleze – nivel mediu;

  • Capacitate de analiză și sinteză, disponibilitate la sarcini, orientare către rezultate și dorință de perfecționare

  • Abilități de comunicare și lucru în echipă

  • Creativitate și inovație

  • Etică și integritate

  • Înțelegere și tact organizațional

  • Constituie avantaj: experiența în managementul performanței și gestionarea bazelor de date de pregătire profesională și a nevoilor de formare a personalului.

ATRIBUȚIILE ȘI RESPONSABILITĂȚILE PRINCIPALE ALE POSTULUI, prevăzute în Fișa postului

  • cunoaște, respectă și aplică reglementările legislației în vigoare cu privire la încadrarea în muncă, salarizarea, încetarea raportului de serviciu și pensionarea personalului Institutului de Biochimie;

  • întocmește Contractele individuale de muncă și Actele adiționale aferente ale salariaților angajați pe posturi finanțate de la buget și/sau din veniturile proprii ale instituției, completând în aplicația Revisal și transmițând acțiunile aferente acestora: încheiere, modificare, suspendare sau încetare;

  • elaborează și revizuie Fișele de post;

  • gestionează procesele de recrutare și selecție materializate în verificarea existenței documentelor în dosarele de concurs;

  • redactează, în colaborare cu Consilierul juridic, actele administrative emise de conducătorul instituției;

  • elaborează situații solicitate de Serviciul Resurse Umane și Salarizare (SRUS) al ordonatorului principal de credite – Academia Română;

  • elaborează sau participă la elaborarea lucrărilor de profil din cadrul compartimentului;

  • întocmește lunar Statul de personal al instituției și anual, la solicitarea SRUS al Academiei Române, Statul de funcții și Organigrama instituției;

  • asigură suport pentru proiectele de cercetare derulate la nivelul institutului;

  • gestionează, la solicitatea Contabilului șef, bugetul alocat la titlul “Cheltuieli de personal” și realizează raportarea periodică prin elaborarea de situații estimative sau retroactive;

  • organizează documentele privind evaluarea anuală a personalului, prin actualizarea și respectarea criteriilor de management al performanței din Fișele de evaluare anuală ale salariaților;

  • elaborează și transmite către organele competente dosarele de pensionare la limita de vârstă/anticipată/anticipată parțială ale angajaților Institutului de Biochimie care îndeplinesc condițiile legale de pensionare;

  • întocmește și prezintă spre avizare/aprobare adeverințe solicitate de salariați pentru: medicul de familie sau medical specialist, spital, card european de sănătate, grădiniță, școală;

  • eliberează adeverințe de vechime în muncă sau copii ale documentelor din dosarul personal al angajatului și alte documente care să ateste calitatea de salariat al institutului, în baza cererii salariatului/fostului salariat, aprobată de Directorul institutului.

Salariul de bază acordat în baza Legii Nr. 153/2017 coroborată cu prevederile OUG nr. 53/2024 pentru peste 5 ani vechime (gradația 2) pentru funcția de Inspector de specialitate gradul I: 5.530 lei.

Depunerea dosarelor de concurs se poate face în perioada 16 aprilie 2025 – 2 mai 2025 (inclusiv) la Biroul Resurse umane (camera 307, ing. Anca Ionescu).

Pentru concursul de ocupare a postului cu nr. 55 din statul de personal, prin Decizia internă nr. 50/15.IV.2025 s-au aprobat:

TEMATICA concursului:

Caracteristici ale salarizării personalului plătit din fonduri publice (salariile de bază și gradațiile, drepturi și obligații ale salariaților deținători ai titlului științific de doctor, drepturi salariale pentru activitatea de control financiar preventiv, acordarea indemnizației de hrană și restricționarea acordării ei, sporul pentru condiții de muncă, salarizarea în caz de suspendare a raportului de muncă sau de serviciu, transparența veniturilor salariale, caracterul drepturilor salariale, etapele de aplicare ale Legii-cadru Nr. 153/2017 – anii 2017 – 2022, etc.).

BIBLIOGRAFIA

  1. Legea-cadru Nr. 153/28.06.2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice;

  2. Legea Nr. 53/24.01.2003 - Codul Muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

  3. H.G. nr. 1336/2022 din 28 octombrie 2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice;

  4. Legea nr. 296/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilităţii financiare a României pe termen lung;

  5. Ordonanță de urgență Nr. 115/2023 din 14 decembrie 2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscală, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea și completarea unor acte normative, precum și pentru prorogarea unor termene;

  6. H.G. nr. 1.569/2024 din 4 decembrie 2024 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea examenului de promovare pentru obţinerea gradului profesional de către personalul de cercetare, dezvoltare şi inovare din organizaţiile de cercetare;

  7. ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ Nr. 53/2024 din 23 mai 2024 privind măsuri referitoare la salarizarea personalului din unele sectoare de activitate bugetară, precum și reglementarea unor aspecte organizatorice;

  8. Legea nr. 183/2024 din 10 iunie 2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare şi inovare;
  9. ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ Nr. 156/2024 din 30 decembrie 2024 privind unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice pentru fundamentarea bugetului general consolidat pe anul 2025, pentru modificarea și completarea unor acte normative, precum și pentru prorogarea unor termene;

  10. Legea Nr. 360/2023 privind sistemul public de pensii.

Concursul va consta din 2 probe – proba scrisă și interviul (probă orală) - și va avea loc în zilele de 22 mai 2025, respectiv 26 mai 2025, la ora 12,00, la sediul Institutului de Biochimie.

Concursul se va desfășura în următoarele etape:

  • Selecția dosarelor de concurs de către comisia de concurs: 16.05.2025;

  • Anunțarea rezultatelor selecției dosarelor de concurs: 19.05.2025;

  • Depunerea contestațiilor privitoare la selecția dosarelor de concurs: 20.05.2025;

  • Soluționarea și anunțarea rezultatelor soluționării contestațiilor privitoare la dosarele de concurs: 21.05.2025;

  • Desfășurarea probei scrise: 22.05.2025;

  • Corectarea lucrării și notarea probei scrise: 23.05.2025;

  • Susținerea și notarea interviului (probei orale): 26.05.2025;

  • Afișarea rezultatelor finale ale concursului: 27.05.2025;

  • Depunerea contestațiilor privitoare la rezultatele finale ale concursului: 28.05.2025, 29.05.2025;

  • Soluționarea contestațiilor privitoare la rezultatele finale ale concursului: 30.05.2025;

  • Anunțarea rezultatelor soluționării contestațiilor privitoare la rezultatele finale ale concursului: 02.06.2025.

Informații suplimentare se pot obține în zilele lucrătoare de la Compartimentul Plan-Financiar-Administrativ al Institutului de Biochimie, la sediul institutului: București, Splaiul Independenței Nr. 296, Sector 6, la telefoanele: 0212239069, 0212239068 și pe site-ul institutului: biochim.ro/announcements.

 

D I R E C T O R,

Dr. Ștefana PETRESCU